1. Pletete si hlad s pocitem žízně

Jedná se o nejčastější chybu mnohých jedinců. Máte žízeň, ale místo toho, aby jste se napili , vezmete  si něco k snědku. Ovšem tím, že nebyl uspokojen pocit žízně, nedokážete si říct dost ani s jídlem.

Pokud je pro vás těžké rozlišit žízeň od hladu, pak zkuste vždy nejprve vypít skleničku vody, počkejte 20-30 minut a uvidíte, zda dojde k uspokojení potřeb, nebo se budete muset najíst. 

2. Vynecháváte snídaně

Spousta lidí ráno nestíhá snídat, anebo jednoduše nemá hned po probuzení hlad. Pokud ale vynecháte  snídani, pak je veliká pravděpodobnost, že tento deficit budete  dohánět v dalších jídlech a pak sníte mnohem větší porce či jakékoliv jídlo, které budete  mít po ruce.

3. Jíte u obrazovky

Mnozí konzumují jídlo u obrazovky počítače či doma u televize. I to je důvod, proč zkonzumujete mnohem více jídla, než potřebujete. Jde o to, že i při jídle by měl být mozek zaměstnán jen jídlem  a ne žádnou jinou činností. Když je mysl zaměstnána i jinou činností, mozek nedokáže správně reagovat na množství přijaté stravy. Impuls o pocitu plnosti přichází do mozku až po 20 minutách.

Proč nikdy nesníme jen jeden chips nebo sušenku, zatímco mrkve se rádi zřekneme

4. Nehlídáte si každou porci jídla

Další velkou chybou je, že si občas dopřejete větší porci ,či v průběhu dne sáhnete po nějaké dobrůtce, kterou si v daný okamžik nedokážete odepřít. Zkuste se tedy vyvarovat nákupu těchto dobrůtek, a pokud je doma máte v zásobě, pak je jednoduše někomu darujte. Zároveň přestaňte schovávat nejrůznější zbytky, raději vše vyhoďte.

Vše je o sebekontrole, kterou ale lidé s nutkavou potřebou jídla postrádají. Aby zvládli dlouhodobě odolávat jídlu, potřebují pomoc v podobě co nejmenšího množství svodů.

5. Přizpůsobujete se potřebám partnera

Ženy se také často v konzumaci jídla přizpůsobují potřebám svého partnera. Řada mužů se přitom nemusí hlídat, zvlášť pokud mají fyzicky náročné zaměstnání, jejich porce jídla jsou tak nejen větší, ale mohou si i častěji dopřát nejrůznější dobrůtky. Držet s nimi krok je tak cesta do pekel.

„Pokud doma vaříte svému muži, pak sobě zkuste připravovat odlehčené verze pokrmů anebo si striktně hlídejte velikost porce.

 

6. Vaše talíře a misky jsou příliš velké

I velikost talířů či misek může vést k přejídání. Když je na talíři více prázdného místa, porce vypadá menší, než je ve skutečnosti. Trápí-li vás věčné přejídání, zakupte si domů nejprve nový stolovací servis. Čím menší talíře a misky, tím lépe.

7. Za každé selhání má přijít trest

Pokud zhřešíte, pak se s danou věcí nesmiřujte. Stresovat se kvůli jídlu samozřejmě není dobré, na druhou stranu, pokud si každé své selhání tímto zdůvodníte, nehnete se z místa.

8. Jíte 5x denně

Při pěti jídlech denně/ při konzumaci svačinek mezi jídly /zůstává permanentně zvýšená hladina inzulinu a v těle se tak vytváří více tukové tkáně než svaloviny. Dlouhodobě zvýšená hladina inzulinu ovlivňuje negativně produkci mnoha hormonů, které chrání nejen před záněty, ale i před předčasným stárnutím.  Jezte 3 jídla denně, která netrvají déle než 60 minut. Po skončení udělejte pětihodinovou pauzu

9. Nehlídáte se po cvičení

Řada lidí se sklony k přejídání je přesvědčena, že když budou cvičit, mohou si poté dopřát mnohem víc jídla než bez cvičení. To je ale pravda jen z části. Pokud si zacvičíte a pak doma sníte vše, co budete mít po ruce, spíš vám to ublíží.

10. Jste emocionálně nevyrovnaní

Jídlo je často využíváno jako prostředek pro zklidnění a zahánění nejrůznějších chmur. Pokud je to váš případ, pak se při konzumaci jakéhokoli jídla vždy sami sebe zeptejte: „Mám skutečně hlad?”.